Για το 2021, η CRF300 RALLY κάνει το ντεμπούτο της δίπλα στην CRF300L.
Αυξημένος κυβισμός για την mini-adventurer μοτοσυκλέτα της Honda, και επιπλέον αναβαθμισμένος χρονισμός εκκεντροφόρων εισαγωγής και νέας σχεδίασης αυλοί εισαγωγής
και εξαγωγής που πετυχαίνουν υψηλότερη ισχύ και σημαντικά αυξημένη ροπή σε όλο το εύρος στροφών.
Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει πιο ‘κοντές’ σχέσεις με εξαίρεση την 6 η που είναι μακρύτερη, ενώ ο υδραυλικός μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper) προσφέρει πιο ακριβή έλεγχο του πίσω τροχού.
Η συμπεριφορά σε όλα τα εδάφη έχει βελτιωθεί με ένα νέο ψαλίδι, το πλαίσιο με αυξημένη πλευρική ευκαμψία, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης και την επανασχεδιασμένη θέση οδήγησης.
Η αυξημένη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ αυξάνει την αυτονομία. Η σέλα εδράζεται σε ελαστικές βάσεις και είναι χαμηλότερα τοποθετημένη, ενώ υπάρχουν ελαστικά ένθετα στα μαρσπιέ.
Το τιμόνι φέρει αντίβαρα για την εξάλειψη των κραδασμών, τα φλας στηρίζονται σε εύκαμπτες βάσεις, ενώ τελική πινελιά είναι μία ευανάγνωστη οθόνη LCD με μαύρες ενδείξεις σε λευκό φόντο.
Το βάρος έχει μειωθεί κατά 4kg και τώρα είναι 153kg, που μεταφράζεται σε 13% βελτιωμένη αναλογία ισχύος/βάρους.
H τιμή της 21M Honda CRF300 RALLY είναι 7.400€







Η CRF300 RALLY είναι μία μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη για μεγάλες αποστάσεις, κάτι το οποίο υποδηλώνει και το στυλ της”
Ο νέος κινητήρας 286 κ.εκ. της CRF300L αποδίδει 10% υψηλότερη ισχύ 20,1kW (27,3 Ps)
στις 8.500 σ.α.λ., και 18% περισσότερη ροπή 26,6Nm στις 6.500 σ.α.λ. Ο εκκεντροφόρος
εισαγωγής έχει επανασχεδιαστεί όπως και το σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής για
ισχυρότερη ροπή και ισχύ στις μεσαίες στροφές. Οι σχέσεις 1-5 προσφέρουν πιο πυκνή
κλιμάκωση, για βελτιωμένη απόκριση, ενώ η 6 η σχέση είναι μακρύτερη για μεγαλύτερη άνεση
σε ταχύτητες ταξιδιού. Ένας υδραυλικός, μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper) ελέγχει
τώρα των πίσω τροχό στα απότομα κατεβάσματα και χαρίζει 20% ελαφρύτερη αίσθηση στη
μανέτα.
Το επανασχεδιασμένο, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το αλουμινένιο ψαλίδι και η κάτω
πλάκα πιρουνιού έχουν μειώσει το βάρος κατά 4 κιλά συνολικά, εξασφαλίζοντας διαφορετικά
χαρακτηριστικά στρεπτικής ακαμψίας, με αποτέλεσμα καλύτερη αίσθηση και πληροφορία για
τον αναβάτη. Η γεωμετρία του τιμονιού προσαρμόστηκε ανάλογα ενώ η διαδρομή του
πιρουνιού έχει αυξηθεί κατά 10 mm.
Η νέα, αιχμηρή σιλουέτα της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 12,8L και
άνετη φαρδιά σέλα, ασύμμετρο διπλό προβολέα LED και νέα ευανάγνωστη οθόνη LCD με
μαύρες ενδείξεις σε λευκό φόντο. Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης για ελαφρύτερη
αίσθηση στο τιμόνι που είναι απαραίτητη σε συνθήκες εκτός δρόμου, αλλά και χρήσιμη
στους δρόμους της πόλης.
Κινητήρας μεγαλύτερου κυβισμού 286 κ.εκ. αποδίδει 2,6 ίππους επιπλέον
(1.9kW) και ροπή αυξημένη κατά 4Nm
Βελτιωμένη κλιμάκωση κιβωτίου με γνώμονα την επιτάχυνση και τις ταχύτητες
ταξιδιού
Υδραυλικός μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper) με 20% ελαφρύτερη
αίσθηση στη μανέτα.
Η αύξηση χωρητικότητας κατά 14% για τον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα με δύο
εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC) – από 250 εκ.εκ. σε 286 κ.εκ. – είναι αποτέλεσμα της
μεγαλύτερης διαδρομής του εμβόλου που τώρα είναι 63mm (αντί 55mm). Η διάμετρος
παραμένει στα 76mm, όπως και η σχέση συμπίεσης 10.7:1. Η μέγιστη ισχύς των 20,1kW
(27,3 ίππων) επιτυγχάνεται στις 8.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 26,6Nm στις 6.500
σαλ. (από 18,2kW (24,7 ίππους) @ 8.500 και 22,6Nm @ 6.750 σ.α.λ.) Τα γραφήματα ροπής
και ισχύος του κινητήρα δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για τα οφέλη της αυξημένης ισχύος
και ροπής: ο νέος κινητήρας είναι ισχυρότερος, σε όλες τις συνθήκες, από τις 2.000 σαλ.
Σε συνάρτηση με την αυξημένη δύναμη του κινητήρα και την ταχύτερη απόκριση κατά την
εκκίνηση και επιτάχυνση, οι σχέσεις μετάδοσης 1-5 είναι κοντύτερες (πυκνή κλιμάκωση),
ενώ η 6 η είναι μακρύτερη για πιο ξεκούραστη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον,
ένας υδραυλικός, μονόδρομος συμπλέκτης προσφέρει ελαφρύτερη κατά 20% αίσθηση στη
μανέτα και ελέγχει τις ‘αναπηδήσεις’ του πίσω τροχού σε γρήγορα κατεβάσματα – για
εξαιρετικό έλεγχο, on & off-road. Στον αυτοκινητόδρομο, η τελική ταχύτητα αυξάνεται από
129km/h σε 135 km/h.
Ο νέος χρονισμός του εκκεντροφόρου εισαγωγής ενισχύει την απόκριση στο μεσαίο φάσμα
στροφών – που χρησιμοποιείται με μεγαλύτερη συχνότητα στην πόλη και σε συνθήκες εκτός
δρόμου – και συνεργάζεται με το επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι, τον σωλήνα εξαγωγής, το
σιλανσιέ και το χρονισμό της ανάφλεξης. Ένα μπουζί ιριδίου, σε συνδυασμό με την ακριβή
ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται από το σύστημα PGM-FI βελτιστοποιεί την απόδοση
καύσης και τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά.
Ο κινητήρας χρησιμοποιεί έναν έκκεντρα τοποθετημένο κύλινδρο, που μειώνει τις απώλειες
λόγω εσωτερικών τριβών, ενώ το έμβολο φέρει ένα ειδικό υλικό επιφανείας αλλά και
επίστρωση μολυβδαινίου. Η αντλία λαδιού φέρει δομή εσωτερικής ανακούφισης που
εμποδίζει τον εξαερισμό του λαδιού. Το κομβίο του στροφάλου είναι ημι-διαιρούμενο με
πρεσσαριστό μεταλλικό κουζινέτο, ενώ το ρουλεμάν στροφάλου φέρει κουζινέτο από
χυτοσίδηρο. Ένας πρωτεύοντας αντικραδασμικός άξονας μειώνει περαιτέρω τους
κραδασμούς.
Το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί ένα ψυγείο απόδοσης ψύξης 12.7kW, τοποθετημένο στην
αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, πίσω από μία πλαστική γρίλια για βελτίωση της ροής
αέρα. Ένας λεπτός ανεμιστήρας ψύξης ελέγχει τη θερμοκρασία στις χαμηλές ταχύτητες, είτε
σε δρόμους με πυκνή κυκλοφορία ή σε απαιτητικές off-road συνθήκες.
Ο κινητήρας της CRF300 RALLY πληροί τις προδιαγραφές EURO5.
Πλαίσιο
Βελτιωμένη συμπεριφορά και ευελιξία σε όλα τα εδάφη χάρη στις ευρέως
φάσματος αναβαθμίσεις
Σημαντική εξοικονόμηση βάρους από το νέο πλαίσιο και το ψαλίδι
Αναθεωρημένη ακαμψία για βελτιωμένη πληροφόρηση και αίσθηση
Μεγάλη διαδρομή εμπρός και πίσω ανάρτησης
Συνολικά 4 κιλά έχουν εξοικονομηθεί από το πλαίσιο της CRF300L RALLY, που ζυγίζει τώρα
(πλήρης υγρών) 153kg. Το ατσάλινο ημίδιπλο πλαίσιο είναι εντελώς νέο και συμβάλλει κατά
2,15kg στη μείωση βάρους. Εξίσου σημαντικό, για καλύτερη αίσθηση της πρόσφυσης και
των δύο τροχών, μειώθηκε κατά 25% η πλευρική ακαμψία.
Αυτό είναι αποτέλεσμα της μείωσης πλάτους της κεντρικής δοκού (-30mm), η χρήση κάτω
σωλήνων διατομής 25,4mm (από 28,6mm) και η μείωση πλάτους κατά 20mm του κεντρικού
συνδετικού σωλήνα
Αντίστοιχα, το μονοκόμματο αλουμινένιο ψαλίδι είναι 550g ελαφρύτερο και προσφέρει
αυξημένη πλευρική ευκαμψία κατά 23%. Επίσης είναι κατά 15mm πιο στενό πίσω από το
σημείο άρθρωσης. Εφαρμόστηκε τεχνική ομαλής σχηματοποίησης διατομής για τις
αντίστοιχες μεταβάσεις. Ο ρυθμιστής της αλυσίδας είναι από εξελασμένο αλουμίνιο. Η
ατσάλινη κάτω πλάκα του σταυρού αντικαταστάθηκε από αλουμινένια, εξοικονομώντας 730g
από μια περιοχή που σχετίζεται άμεσα με το κέντρο βάρους και την ταχύτητα ελιγμών.
To ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43mm κέρδισε 10mm διαδρομής φτάνοντας τα 260mm,
και τα ελατήρια και οι αποσβέσεις έχουν αναθεωρηθεί, ώστε να προσφέρει ακριβή έλεγχο σε
μεγάλο εύρος εδαφών και ταχυτήτων. Η πίσω ανάρτηση Pro-Link προσφέρει επίσης
διαδρομή 260mm αντί για 240mm, ενώ το αμορτισέρ της Showa είναι μονού σωλήνα.
Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί από 270mm σε 275mm, χάρη στις αναβαθμίσεις
στο κάτω τμήμα του πλαισίου, το στροφαλοθάλαμο και την τάπα του κάρτερ λαδιού. Η γωνία
κάστερ και το ίχνος τροχού είναι τώρα 27,5°/109mm (από 27,6°/113mm) και το μεταξόνιο
μακρύτερο κατά 10mm (1455mm).
Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει εμπρός δίσκο 296mm με διπίστονη δαγκάνα και πίσω
δίσκο με δαγκάνα ενός εμβόλου. Όπως στις αγωνιστικές CRF, ο πίσω κύλινδρος φρένου
είναι ελαφρύς και μονοκόμματος. Οι δίσκοι έχουν κυματοειδή σχεδίαση – όπως στις
CRF250R/CRF450R – με εξαιρετικές ικανότητες αυτοκαθαρισμού σε αντίξοες καιρικές
συνθήκες. 2-κάναλο ABS περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.
Ελαφριές, αλουμινένιες ζάντες μειώνουν περαιτέρω τη μη αναρτώμενη μάζα. Για το 2021, η
επιφάνεια του αλουμινίου έχει ακόμα πιο γυαλιστερό φινίρισμα. Ελαστικά με τακούνια τύπου
enduro (μπροστά, 80/100-21 51P και πίσω 120/80-18 62P) παρέχουν πρόσφυση σε
ποικίλες συνθήκες οδήγησης.
Ο εμπρός τροχός 21” και ο πίσω τροχός 18” αυξάνουν την ευστάθεια σε ανώμαλα εδάφη και
επιτρέπουν την τοποθέτηση πιο εξειδικευμένων off-road ελαστικών, εάν χρειαστεί. Η χρήση
ενός μηχανουργικά κατεργασμένου πίσω κέντρου τροχού σε συνδυασμό με βίδες Μ8 (αντί
για Μ10) και κοίλου πίσω άξονα εξοικονομεί 240g και 160g αντίστοιχα.
3.3 Στυλ & Εξοπλισμός
Ελαφρύτερο, λεπτότερο σώμα περιλαμβάνει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου
12,8L
Φαρδύτερη σέλα για μεγαλύτερη άνεση, τώρα εδράζεται σε ελαστικές βάσεις
και είναι χαμηλότερη κατά 10 mm
Ακόμα πιο ευανάγνωστη οθόνη LCD με μαύρες ενδείξεις σε λευκό φόντο
Η CRF300 RALLY είναι μία μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη για μεγάλες αποστάσεις, κάτι το
οποίο υποδηλώνει και το στυλ της. Προερχόμενα από τη CRF450 RALLY, η ανεξάρτητη
ζελατίνα, το πάνω/κάτω φέρινγκ και τα πλαϊνά καλύμματα προστατεύουν αποτελεσματικά
τον αναβάτη από τα καιρικά φαινόμενα. Χούφτες παρέχουν προστασία για τα χέρια και τις
μανέτες του φρένου και του συμπλέκτη. Μία ποδιά προστατεύει το κάτω τμήμα της
μοτοσυκλέτας και ο επιλογέας σχέσεων έχει αναδιπλούμενο άκρο.
Από τη μέση της μοτοσυκλέτας και πίσω, το ανανεωμένο στυλ παραπέμπει ξεκάθαρα σε
ΜΧ. Η πίσω βάση πινακίδας κυκλοφορίας είναι πολύ μικρότερη, εξοικονομώντας 300g, ενώ
περαιτέρω βάρος εξοικονομείται από το επιθετικό εμπρός φτερό. Η χωρητικότητα του
ρεζερβουάρ καυσίμου έχε αυξηθεί κατά 2,7L, και φτάνει τα 12,8L. Με κατανάλωση έως και
32,3 km/l (WMTC) η αυτονομία της μπορεί να ξεπεράσει τα 410 km.
Η σέλα εδράζεται σε ελαστικές βάσεις για μεγαλύτερη άνεση ενώ τα μαρσπιέ φέρουν τώρα
ελαστικά ένθετα. Το ύψος της σέλας είναι 885mm, 5mm ψηλότερη από της CRF300L και
10mm χαμηλότερη από πριν. Έχει το ίδιο στενότερο προφίλ μπροστά όπως η ‘αδελφή’ της,
αλλά το πλάτος της είναι 20mm μεγαλύτερο στην περιοχή που κάθεται ο αναβάτης για πιο
ξεκούραστα μεγάλα ταξίδια.
Για πιο άνετο έλεγχο, η θέση οδήγησης έχει τροποποιηθεί: το τιμόνι είναι ελαφρώς
τραβηγμένο προς τα πίσω, ενώ τα μαρσπιέ έχουν τοποθετηθεί πιο πίσω και χαμηλότερα,
για να μπορεί ο αναβάτης να αλλάζει ευκολότερα ταχύτητες όταν φορά μεγάλες μπότες
τύπου off-road. Και η CRF300 RALLY φέρει εσωτερικά αντίβαρα στο τιμόνι για
ελαχιστοποίηση των κραδασμών. Το πλαϊνό σταντ έχει επανασχεδιαστεί με τη νέα,
αναδιπλούμενη επιφάνεια επαφής να έχει αυξηθεί κατά 10%.
Μία επανασχεδιασμένη και ελαφρύτερη κατά 70g οθόνη LCD περιλαμβάνει μαύρες ενδείξεις
σε μοντέρνο λευκό φόντο, για άμεση αναγνωσιμότητα. Οι αριθμοί στην κλίμακα ταχυμέτρου
είναι κατά 6mm μεγαλύτεροι στα 23mm. Μεταξύ των πληροφοριών είναι ο δείκτης της
σχέσης κιβωτίου, η χιλιομετρική κάλυψη και κατανάλωση, η μέση ταχύτητα, το χρονόμετρο,
και το στροφόμετρο. Ο προβολέας είναι μία συμπαγής ασύμμετρη διπλή μονάδα LED και
συνδυάζεται με ένα πίσω φανάρι με λαμπτήρες. Τα φλας είναι επίσης LED και τώρα
στηρίζονται σε εύκαμπτες βάσεις.
Ανάμεσα στα ειδικά σχεδιασμένα αξεσουάρ που διατίθενται για την CRF300 RALLY είναι το
top box 38L, η πίσω σχάρα, αλλά και ποδιά με βάσεις για το κάρτερ του κινητήρα.